Forside   Aktiviteter   Om kunstforeningen   Bestyrelse   Bliv medlem   Medlemsfordele   Randers Kunstmuseum   foreningens persondata    Links

Medlemsfordele

Medlemsfordele og foreningens aktiviteter:

1. UDSTILLINGER

Hvert år arrangerer og gennemfører Randers Kunstforening udstillinger i Randers. Udstillingerne varierer fra kendte og anerkendte, etablerede kunstnere til yngre kunstnere ”på vej”. Gennem de sidste år har foreningen arrangeret udstillinger med stor spændvidde. F.eks. har følgende kunstnere været repræsenteret: Andreas Schulenburg, Jonas Hvid Søndergaard, Martin Bigum, Pernille Egeskov Bigum, Anette Har- boe Flensburg, Kristian Devantier, Absalon Kirkeby, Louise Hindsgavl, Bjørn Poulsen, Majken Bent, Torben Ribe, Heidi Hove og Jens Axel Beck. Endvidere har kunstforeningen lavet litografi - og keramikudstil- linger med kendte kunstnere.

Som medlem har du gratis entre til Randers Kunstmuseums særudstillinger i museets normale åbningstider, normalpris er

p.t. 50 kr.

2. FOREDRAG

Kunstforeningen afvikler i løbet af året 2-3 foredrag. Det kan ske i samarbejde med Folkeuniversitetet eller Randers Kunstmuseum.

3. BORTLODNING

I december afvikles den årlige bortlodning. Bestyrelsen indkøber i årets løb forskellige kunstgenstande. Det kan være malerier, grafik, kera- mik, kunsthåndværk og bøger. Der trækkes lod imellem alle medlem- mer, dog kan sidste års vindere ikke deltage det efterfølgende år. Ca.

10% af medlemmerne vinder hvert år. Ca. ½ af kontingentet bruges til indkøb til bortlodningen

4. RUNDVISNINGER I UDSTILLINGER

Kunstforeningen planlægger ofte rundvisninger i egne eller i Kunst- museets udstillinger. Det kan f.eks. ske i forbindelse med general- forsamlingen eller som aftenarrangementer.

Ligeledes arrangeres byvandringer, hvor vi f.eks. bliver guidet rundt til byens skulpturer af en kompetent person.

5. MEDLEMSTURE

Der planlægges årligt 2 medlemsture. Vi kører i bus til en by eller et område, hvor forskellige seværdigheder besøges. Det kan være et kunstmuseum, ofte med rundvisning, en kunstners atelier, et galleri, en kirke eller et andet kunst-relateret sted.

Kontingentet er årligt kr. 350- og kr. 175 for resten af 2020. Mobil Pay: 23 60 28 34.Det indbefatter deltagelse i den årlige bortlodning, øvrige aktiviteter og udstillinger samt gratis entre til Randers Kunstmuseums særudstillinger i museets normale åbningstid.